۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

محاکمه نویسنده و فعال جنبش زنان در تبریز


شعبه اول دادگاه رژیم در تبریز، فرانک فرید،  شاعر، نویسنده، مترجم و فعال جنبش زنان آذربایجان، با حضور تعدادی از زنان نويسنده و شاعر آذربايجانی، فعالان حقوق زنان و نيز وکلای زن محاکمه کرد.
وی در شهريورماه در جريان تظاهرات خيابانی به روند خشکاندن درياچه اورميه در تبريز دستگير و ۴۱ روز در "بازداشت موقت" بود. طی این اعتراضات حدود ۱۲ زن در تبریز دستگير شدند که در اين بين بهجت فرامرزی به شش ماه حبس تعزيری و ۲۰ ضربه شلاق، رقيه حسن‌زاده به ۹۱ روز حبس و۲۰ ضربه شلاق محکوم گشتند؛ سه نفر تبرئه شدند و دادگاه بقيه نيز هنوز تشکيل نشده است.
به گزارش هرانا، در بين زنان معترض دستگير شده چند چهره‌ فرهنگی نيز دیده می شدند؛ از جمله منيره اکبر پوران، شاعر، مترجم، وبلاگ‌ نويس و کار‌شناس ارشد زبان فرانسه، و فرانک فريد، شاعر، نويسنده، مترجم و فعال حقوق زنان، که تا کنون سه کتاب از آثار وی منتشر شده است.
با توجه به احکام سنگين حبس‌های تعزيری و شلاق صادر شده توسط دادگاه انقلاب و دادگاه جزايی تبريز برای دستگيرشدگان اعتراضات یادشده، نگرانی‌های زيادی وجود دارد که فرانک فريد و ساير زنان دستگيرشده نيز با احکام سنگينی روبه ‌رو شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر